Vi förstår att det i nuläget är svårt att planera framåt. Vi har pratat med våra samarbetspartners och har kommit fram till en lösning, som vi hoppas är bra för alla parter.
Antalet bokningar till nästa vintersäsong är i nuläget mycket större än det brukar vara, och det råder bokningsstopp under visa perioder på flera lägenhetshotell och hotell. Många personer, som inte kom iväg på sin resa under våren, har bokat om till kommande höst och vår. I tillägg hann många redan boka sin vintersemester innan Corona utbrottet.
Vi har reserverat de mest populära lägenheterna åt våra gäster inför vintern 2020-2021. Om vår gäst har önskemål om en viss lägenhetstyp eller balkongriktning, så måste gästen betala anmälningsavgiften på 10%. Anmälningsavgiften kommer dock inte att betalas ut till någon samarbetspartner förrän det är klart att företaget har klarat krisen och att våra resenärer kan få boende och golf på destinationen som de bokat.
Skulle det värsta scenariot inträffa, och våra gäster inte kan få det golfpaket som de bokat, så hävs avtalet och gästen får pengarna återbetalda.
Gäster som fortfarande är oroliga, eller inte har möjlighet att betala anmälningsavgiften, får gärna stå på vår väntelista. Bestämmer sig gästen senare för att resa, och det fortfarande finns plats, så tilldelas gästen den bästa lägenheten som finns tillgänglig den dagen när bokningen ändras från preliminär till bekräftad. Det är dock inget vi rekommenderar för våra longstaygäster, som ofta har specifika önskemål när det gäller boendet.
Vi hoppas att det kommer vara en bra lösning för alla parter. Vi har redan bett hotell och golfklubbar om att få boka fler starttider och lägenheter till nästa vinter.
Hör av er till oss om ni har frågor.
Innebär överenskommelsen att jag som gäst kan avboka utan avgift?
Nej. Vi har gjort ett avtal för att inte riskera att förlora pengar vid konkurser. Våra gästers inbetalda summor står säkert på vårt konton tills det är klart att samarbetspartners överlever krisen. Däremot har vi inte ändrat några avbokningsregler med våra leverantörer eller våra Särskilda villkor, som fortsätter precis som tidigare.
Skulle Corona krisen fortsätta till hösten, och UD avråder mot resor under datumet du har bokat, så har du möjlighet att avboka eller omboka vistelsen.